Suche

Auto, musíme sa porozprávať! Bosch umiestnil hlasového asistenta za volant

  • „Bosch ukončil chaos tlačidiel v kokpite. Meníme hlasového asistenta na pasažiera,“ hovorí Dr. Dirk Hoheisel, člen predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH
  • Hlasový talent Bosch je viacjazyčný a nevyžaduje externé dátové pripojenie
  • „Casey“, „Linda“, alebo „Michael“: Šofér sa môže sám rozhodnúť, ako sa jeho hlasový asistent Bosch bude volať

Hildesheim – „Som Casey, tvoj nový pasažier. Môžeme začať?“ Hlasoví asistenti, akými sú napríklad Alexa, Siri, Google, Cortana alebo Bixby, prebrali vedúcu pozíciu v ovládaní inteligentných domácností, osvetlenia či vysávača – a Bosch práve teraz umiestnil hlasového asistenta aj za volant. Novo vyvinutá technológia oslobodzuje vodičov od rôznych rozptýlení a pomáha im lepšie sa sústrediť na jazdu. „Keď si šoféri sadnú do moderného auta, môžu sa cítiť ako piloti lietadla – tlačidlá, obrazovky, mätúce navigačné menu a množstvo iných kategórií. Namiesto toho ukončil Bosch chaos s tlačidlami v kokpite. Zmenili sme hlasového asistenta na pasažiera,“ hovorí Dr. Dirk Hoheisel, člen predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH. Asistent, ktorý reaguje na meno „Casey“, keď si prvý krát sadnete do auta, robí jazdu bezpečnejšou a komfortnejšou. Podľa štúdie Allianz Center pre technológiu sú nemeckí šoféri často rozptýlení, keď napríklad nastavujú klimatizáciu, odpovedajú na telefonát alebo prispôsobujú navigačné menu. A práve takéto rozptýlenie je najčastejšou príčinou dopravných nehôd.

Reaguje na každé slovo – dokonca aj offline

Funkcie hlasových príkazov v minulosti neponúkali až takú pomoc. Často boli štruktúrované len ako jedna z možností v ponuke. Šofér si musel túto možnosť zapamätať a prečítať si požadované príkazy z displeja, čo zvyšovalo jeho nepozornosť. „Povedzte, čo chcete, a to akýmkoľvek spôsobom – Bosch umiestnil hlasového asistenta do auta, ktorý šoférovi rozumie ako ktorákoľvek iná osoba,“ uvádza Hoheisel. Hlasový asistent Bosch už nereaguje len na presne formulované hlasové príkazy. Systém rozpoznania hlasu rozumie prirodzene štruktúrovaným vetám a dokonca rozumie aj prízvukom či rôznym dialektom – a to vo viac než 30 krajinách po celom svete. Pre talentovanú lingvistku Casey nie je angličtina len angličtinou; Casey ovláda nielen britský, ale aj americký, novozélandský a austrálsky dialekt. Do vývoja hlasovej kontroly sa investovalo približne desať rokov práce. Casey dokáže to, čo ďaleko presahuje možnosti konkurentov. Myslí napred a neustále sa učí. Napríklad, ak chce šofér zavolať Paulovi, systém automaticky skontroluje kontakty a ešte pred samotnou odpoveďou zváži šoférovu polohu, čas a situáciu. Keď šofér ráno cestuje do práce, „Paul“ pravdepodobne bude kolega z práce, zatiaľ čo večer môže byť „Paul“ jeho najlepší kamarát. Aby sa Casey uistila, spýta sa otázku: „Našla som päť kontaktov odpovedajúcich menu Paul. Chcete zavolať Paulovi Stevensonovi?“ Táto závislosť na kontexte je prvou fázou umelej inteligencie. Ďalší kúsok sofistikovanej technológie: napríklad, šofér môže po francúzsky zadať destináciu vo Francúzsku – bez akýchkoľvek manuálnych zmien v nastaveniach. Jeden príklad: „Doveď ma na Champ de Mars, Cinq Avenue Anatole Paris.“ Casey automaticky rozumie cieľovej destinácii a vypočíta trasu priamo k Eiffelovej veži. A čo viac: tento hlasový asistent Bosch nepotrebuje žiadne externé dátové pripojenie. Systém infotainmentu v aute preberá zodpovednosť za výpočty, pričom neposiela žiadne dáta do cloudu. Casey so šoférom zostáva aj v tuneloch, na miestach so slabým pokrytím mobilnej siete a dokonca aj v štátoch, kde je inteligentný telefón úplne offline.

Reaguje na akékoľvek meno

Konverzácia v aute sa môže stať ešte osobnejšou, keď šofér „pokrstí“ hlasového asistenta menom podľa svojho výberu. Dni, kedy hlasové príkazy reagovali iba na presne zadaný názov od výrobcu, sú už nenávratne preč. Nezáleží na tom, či sa hlasový asistent volá „Casey“, „Michael“ alebo „Linda“, systém rozpoznávania hlasu od spoločnosti Bosch rozumie a hovorí 30 rôznymi jazykmi, pričom disponuje až 44 ženskými a 9 mužskými hlasmi. Šofér aktivuje asistenta tak, že vysloví „Hej, Casey“ alebo použije meno, ktoré si sám zvolil. Šofér môže jednoducho začať novú konverzáciu tým, že sa hlasovému asistentovi priamo prihovorí; už tak viac nemusí čakať na signál, aby mohol začať hovoriť.

Bosch na CES 2018:

  • TLAČOVÁ KONFERENCIA: Pondelok, 8. januára, 8:00–8:45 miestneho času, Mandalay Bay Hotel, South Convention Center, 2. poschodie; Mandalay Bay Ballrooms B,C&D

  • STÁNOK: Utorok až piatok, 9. až 12. januára 2018, Central Hall, stánok č. #14028

  • SLEDUJTE to najdôležitejšie od spoločnosti Bosch na CES 2018 na Twitteri: #BoschCES

  • EXPERTI BOSCH NA PANELOVÝCH DISKUSIÁCH:
    • Utorok, 9. januára, 13:30–15:15 miestneho času:
      Konferencia „Connect2Car: Next-Gen Automobility“ za účasti Kaye Steppera, viceprezidenta Bosch Severná Amerika, vedúceho podpory riadenia a automatizovaného riadenia, Las Vegas Convention Center, North Hall, N256
    • Streda, 10. januára 2018, 13:45–14:30 miestneho času:
      Konferencia „Connected Vehicles in Connected Ecosystems“ za účasti Mikea Mansuettiho, prezidenta Bosch Severná Amerika, Smart Cities Conference, Westgate
    • Štvrtok, 11. januára 2018, 11:30–12:30 miestneho času:
      Konferencia „The Future of Robots at Work and Home“ za účasti Phila Roana, Senior Engineer Robotics, BSH Hausgeräte GmbH, Las Vegas Convention Center, North Hall, N258

Kontakt pre novinárov:

Annett Fischer

Tel.: +49 711 811-6286

Tags: Mobilita, Innovation Award, Internet of Things, Las Vegas, CES, IoT

Mobility Solutions je najväčšou obchodnou oblasťou Bosch Group. Jej predaj za rok 2017 dosiahol čiastku 47,4 miliardy eur, čo zodpovedá podielu 61 % na celkovom predaji skupiny. Vďaka tomu je Bosch Group jedným z najväčších dodávateľov automobilového priemyslu. Mobility Solutions sleduje víziu mobility, ktorá je bez nehôd, bez emisií a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastiach automatizácie, elektrifikácie a konektivity. Pre zákazníkov sú tak výsledkom integrované riešenia mobility. Medzi hlavné obchodné oblasti patria: vstrekovacia technika a vedľajšie agregáty pre spaľovacie motory, rozmanité riešenia pre elektrifikáciu pohonu, bezpečnostné systémy pre automobily, asistenčné systémy a funkcie pre automatizovanú jazdu, technika pre užívateľsky prívetivé informačné a zábavné systémy a komunikácia presahujúca rámec vozidla, servisné koncepty, ako i technika a služby pre obchod s motorovými vozidlami. Bosch priniesol dôležité inovácie v automobilovej technike, napríklad elektronické ovládanie motoru, stabilizačný systém ESP alebo systém priameho vstrekovania nafty common rail.

Bosch Group je vedúcim medzinárodným dodávateľom technológií a služieb. Spoločnosť celosvetovo zamestnáva približne 402 000 zamestnancov (stav k 31. 12. 2017). Predaj firmy za rok 2017 dosiahol hodnotu 78,1 miliardy eur. Činnosť Bosch Group sa člení do štyroch obchodných oblastí: Mobility Solutions, Priemyselná technika, Spotrebný tovar a Energetika a technika budov. Ako popredná spoločnosť v oblasti Internetu vecí, Bosch ponúka inovatívne riešenia pre inteligentné domácnosti, inteligentné mestá, prepojenú mobilitu a prepojený priemysel. Využíva svoje znalosti senzorových technológií, softvéru a služieb, taktiež svoj vlastný IoT cloud k tomu, aby zákazníkom ponúkol prepojené riešenia naprieč oblasťami – a to z jediného zdroja. Strategickým cieľom Bosch Group je prinášať inovácie pre prepojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celom svete vďaka výrobkom a službám, ktoré sú inovatívne a vzbudzujú nadšenie. Stručne povedané, Bosch vytvára technológie, ktoré sú „Stvorené pre život“.

Bosch Group zahŕňa spoločnosť Robert Bosch GmbH a viac ako 440 dcérskych a regionálnych spoločností vo vyše 60 krajinách sveta. Po započítaní predajných a servisných partnerov pokrýva globálna vývojárska, výrobná a obchodná sieť spoločnosti Bosch takmer všetky krajiny. Základom pre ďalší rast firmy je jej sila inovácií. Bosch v oblasti výskumu a vývoja zamestnáva 64 500 ľudí v 125 lokalitách po celom svete.

Viac informácií na www.bosch.com, www.bosch.sk, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.sk, twitter.com/BoschPresse.