Suche

Nová dohoda o sponzorstve: Bosch sa stal oficiálnym partnerom šampionátu ABB FIA Formuly

Globálna platforma a inovatívne série elektrických závodov

  • Zmluva až do roku 2021: Bosch sponzoruje preteky elektrifikovanej Formuly E.
  • Člen predstavenstva spoločnosti Bosch Markus Heyn: „Bosch elektrifikuje pohonné jednotky – na cestách aj na pretekárskom okruhu.“
  • Vášeň pre pretekanie: História motošportu spoločnosti Bosch sa začala písať už pred 117 rokmi s jej prvým víťazstvom s vlastnými technológiami v roku 1901.
Bosch sa stal oficiálnym partnerom Formuly E

Stuttgart, Nemecko a Valencia, Španielsko – Piata sezóna šampionátu FBI FIA Formuly E odštartuje s novým sponzorom: pre nasledujúce tri roky bude spoločnosť Bosch oficiálnym partnerom svetovo prvej čisto elektrickej jednosedadlovej pretekárskej série. Tento krok podčiarkuje jej cieľ byť lídrom v oblasti elektromobility. „Bosch je pre elektrickú jazdu partner číslo jeden, čo je pozícia, ktorá sa teraz odráža v našom postavení oficiálneho partnera Formuly E,“ hovorí Dr. Markus Heyn, člen predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH. Partnerstvo s pretekárskou sériou zahrňuje rozsiahlu reklamnú spoluprácu na pretekárskych tratiach, online a v televízii. „Je nám veľkou cťou, že môžeme spoločnosť Bosch privítať na šampionáte ABB FIA Formuly E ako nášho oficiálneho partnera,“ uvádza Alejandro Agag, zakladateľ a generálny riaditeľ Formuly E. „Bosch je jedným z popredných dodávateľov automobilových komponentov, renomovanou a uznávanou značkou a vstup do Formuly E je rozhodne veľkým krokom. Dlhoročná tradícia spoločnosti Bosch v motošporte a odborné znalosti z odboru elektrifikácie, automatizácie a konektivity sú pre mňa prirodzené spojenie. Tieto piliere sú podľa môjho názoru kľúčom k mestskej mobilite budúcnosti a spoločne so všetkými našimi partnermi môžeme spoločne pomôcť urýchliť prechod na elektrický pohon.“

Pre Bosch je však toto partnerstvo so šampionátom elektrických vozidiel oveľa viac než len čisté sponzorstvo: ako oficiálny partner má spoločnosť blízko k divákom a svojim zákazníkom. Vo Formule E sú v súčasnej dobe zastúpení všetci hlavní výrobcovia automobilov. Pripojením sa k pretekárskej sérii navyše Bosch pokračuje vo svojej vlastnej tradícii motošportu: dodávateľ technológií a služieb je dlhoročným partnerom DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft) a tiež zdrojom mnohých prototypov a cestovateľských vozidiel pre seriál majstrovstiev sveta vo vytrvalostných závodoch World Endurance Championship. So vstupom do Formuly E tak spoločnosť završuje svoje aktivity v oblasti automobilových pretekov. „Bosch elektrifikuje pohonnú jednotku – na cestách aj na pretekárskom okruhu,“ uvádza Heyn.

13 pretekov, dvanásť miest, päť kontinentov

S Formulou E sa Bosch zameriava na pretekárske série, ktoré majú celosvetový dosah a ponúkajú atraktívnu technológiu a marketingovú platformu. Preteky prebehnú na okruhoch mestských centier po celom svete. Na začiatku piatej pretekárskej sezóny Formuly E 15. decembra 2018 bude v Saudskej Arábii v štvrti Ad Diriyah pripravených 22 pretekárskych vozidiel s elektrickým pohonom a na logo Bosch tu čaká jeho premiéra na pretekárskej dráhe.“ Vibrujúce veľkomestá, nadšení fanúšikovia a vozidlá s elektrizujúcim zrýchlením – také emocionálne prostredie je to pravé pre naše aktivity v oblasti pretekania,“ hovorí Clemens K. Krebs, vedúci marketingovej komunikácie obchodnej oblasti Mobility Solutions v spoločnosti Bosch.

Vášeň pre pretekanie

Máloktorá iná spoločnosť sa môže pýšiť firemnou históriou, ktorá je tak veľmi prepojená s motoristickým pretekaním: Spoločnosť Bosch sa dostala na stupne víťazov so svojimi vlastnými technológiami už v rokoch 1901 a 1903. Od tej doby spoločnosť využíva svoje závodné úspechy aj v oblasti marketingu. Značka Bosch sa stala po návrate šampionátu DTM v roku 2000 jeho neoddeliteľnou súčasťou. Všetky pretekárske automobily v cestovnej sérii sa mohli pýšiť jej vysoko sofistikovanými technológiami. V rokoch 2006 až 2012 sa dieselové a diesel-hybridné vozidlá pravidelne umiestňovali na najvyšších priečkach v legendárnych 24-hodinových pretekoch Le Mans v rámci World Endurance Championship. Aj tieto vozidlá mali vždy pod kapotou technológie Bosch. Vďaka svojim elektrickým pohonným jednotkám nie sú pretekárske autá na Formule E prakticky počuť. „Bez ohľadu na to, o aký pohon ide, je motoršport súčasťou DNA spoločnosti Bosch,“ hovorí Krebs.

Kontakt pre novinárov:
Annett Fischer
Tel.: +49 (711) 811-6286
E-mail: Annett.Fischer@de.bosch.com
Twitter: @Annett__Fischer

Tags: závody, motošport, elektromobilita, Formula E

Mobility Solutions je najväčšou obchodnou oblasťou Bosch Group. Jej predaj za rok 2017 dosiahol čiastku 47,4 miliardy eur, čo zodpovedá podielu 61 % na celkovom predaji skupiny. Vďaka tomu je Bosch Group jedným z najväčších dodávateľov automobilového priemyslu. Mobility Solutions sleduje víziu mobility, ktorá je bez nehôd, bez emisií a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastiach automatizácie, elektrifikácie a konektivity. Pre zákazníkov sú tak výsledkom integrované riešenia mobility. Medzi hlavné obchodné oblasti patria: vstrekovacia technika a vedľajšie agregáty pre spaľovacie motory, rozmanité riešenia pre elektrifikáciu pohonu, bezpečnostné systémy pre automobily, asistenčné systémy a funkcie pre automatizovanú jazdu, technika pre užívateľsky prívetivé informačné a zábavné systémy a komunikácia presahujúca rámec vozidla, servisné koncepty, ako i technika a služby pre obchod s motorovými vozidlami. Bosch priniesol dôležité inovácie v automobilovej technike, napríklad elektronické ovládanie motoru, stabilizačný systém ESP alebo systém priameho vstrekovania nafty common rail.

Bosch Group je vedúcim medzinárodným dodávateľom technológií a služieb. Spoločnosť celosvetovo zamestnáva približne 402 000 zamestnancov (stav k 31. 12. 2017). Predaj firmy za rok 2017 dosiahol hodnotu 78,1 miliardy eur. Činnosť Bosch Group sa člení do štyroch obchodných oblastí: Mobility Solutions, Priemyselná technika, Spotrebný tovar a Energetika a technika budov. Ako popredná spoločnosť v oblasti Internetu vecí, Bosch ponúka inovatívne riešenia pre inteligentné domácnosti, inteligentné mestá, prepojenú mobilitu a prepojený priemysel. Využíva svoje znalosti senzorových technológií, softvéru a služieb, taktiež svoj vlastný IoT cloud k tomu, aby zákazníkom ponúkol prepojené riešenia naprieč oblasťami – a to z jediného zdroja. Strategickým cieľom Bosch Group je prinášať inovácie pre prepojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celom svete vďaka výrobkom a službám, ktoré sú inovatívne a vzbudzujú nadšenie. Stručne povedané, Bosch vytvára technológie, ktoré sú „Stvorené pre život“.

Bosch Group zahŕňa spoločnosť Robert Bosch GmbH a viac ako 440 dcérskych a regionálnych spoločností vo vyše 60 krajinách sveta. Po započítaní predajných a servisných partnerov pokrýva globálna vývojárska, výrobná a obchodná sieť spoločnosti Bosch takmer všetky krajiny. Základom pre ďalší rast firmy je jej sila inovácií. Bosch v oblasti výskumu a vývoja zamestnáva 64 500 ľudí v 125 lokalitách po celom svete.

Viac informácií na www.bosch.com, www.bosch.sk, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.sk, twitter.com/BoschPresse.

Stále hľadáte niečo?