Suche

CES 2019: Bosch rozširuje svoju pozíciu vedúcej spoločnosti v oblasti IoT

Prepojené riešenia pre mobilitu a domácnosti zajtrajška

  • IoT a AI: „Len pomocou umelej inteligencie dokážeme naplno využiť potenciál Internetu vecí.“
  • IoT na cestách: Bosch predstavuje prepojenú mobilitu zajtrajška.
  • IoT v domácnosti: prepojené spotrebiče znateľne uľahčujú život svojim majiteľom.
  • IoT #LikeABosch: Bosch odštartoval celosvetovú IoT image kampaň.

Las Vegas, NV – Internet vecí (IoT = Internet of Things) v stále väčšej miere mení náš svet. Na veľtrhu CES 2019 v Las Vegas spoločnosť Bosch prezentovala, čo všetko je už dnes možné. Spektrum riešení spoločnosti Bosch prezentované na najväčšej svetovej prehliadke spotrebnej elektroniky bolo obrovské. Od konceptu vozidla kyvadlovej dopravy, ktorý vytvára nový druh mobility, až po chladničky s konektivitou, ktoré si dokážu poradiť so skladovaním potravín, a kosačky na trávu, čo sa samy učia. „Spoločnosť Bosch včas rozpoznala obrovské príležitosti v oblasti Internetu vecí. Už takmer desať rokov aktívne utvárame prepojený svet,“ hovorí člen predstavenstva Bosch Dr. Markus Heyn. „Dnes sme poprednou spoločnosťou v oblasti IoT. Krok za krokom rozširujeme naše softvérové a IT odborné znalosti.“ S využitím svojho vlastného IoT cloudu spoločnosť realizovala už viac ako 270 projektov v oblasti mobility, inteligentných domácností, inteligentných miest a poľnohospodárstva. Počet senzorov a zariadení prepojených cez IoT Suite od spoločnosti Bosch od minulého roka vzrástol takmer o 40 percent a v súčasnosti dosahuje 8,5 milióna.

Jedným z kľúčových faktorov ďalšieho rastu a ďalších obchodných príležitostí v oblasti Internete vecí je umelá inteligencia (Al = Artificial intelligence). To je tiež oblasť, v ktorej Bosch hrá rozhodujúcu úlohu pri podpore vývoja. „Potenciál IoT budeme najlepšie môcť využiť vtedy, ak ho spojíme s umelou inteligenciou a budeme pracovať na ich vývoji súbežne,“ hovorí Heyn. Podľa jeho názoru sa tieto dve oblasti navzájom dopĺňajú: „IoT potrebuje inteligenciu. Použitie prepojených vecí na zhromažďovanie údajov môže byť rozhodujúcim faktorom pre rozvoj umelej inteligencie. Iba prostredníctvom umelej inteligencie sa môžu prepojené veci stať inteligentnými a naučiť sa vyvodzovať vlastné závery. V prvom rade sa však snažíme dosiahnuť konkrétne zlepšenie skutočného každodenného života ľudí – prostredníctvom vecí, ako sú viac času, viac bezpečnosti, viac efektívnosti a viac pohodlia.“ Heyn tu uvádza ako príklad detekciu požiaru prostredníctvom videa: pomocou inteligentnej analýzy obrazu sú bezpečnostné kamery schopné identifikovať požiar v priebehu niekoľkých sekúnd ešte pred tým, než systémové senzory zaznamenajú teplo a dym. Týmto spôsobom je možné detegovať požiare podstatne skôr, než s použitím bežných požiarnych alebo dymových poplašných systémov. Tým sa šetria cenné minúty, v ktorých môže dôjsť k záchrane životov.

Ďalším kľúčovým faktorom na úspešnej ceste k ére IoT je partnerstvo. Tu si Bosch volí medzi tradičnými a novými hráčmi. Výsledkom nedávno uzavretej aliancie s kanadským poskytovateľom platformy Mojio už je prvá integrovaná platforma pre prepojené vozidlá: v prípade nehody dokáže špeciálny algoritmus spoločnosti Bosch určiť, kde a kedy k nehode došlo a ako veľmi je vážna. Prostredníctvom cloudu Mojio sú dáta bez akéhokoľvek oneskorenia prenášané do strediska pohotovostnej služby Bosch, ktorá automaticky vyšle tiesňové volanie miestnym záchranným službám. Zároveň je správa odoslaná vopred určenému zoznamu príjemcov, a to buď ako textová správa, alebo prostredníctvom aplikácie Mojio. „Spoločne s Mojio prepájame vozidlá priamo s cloudom. To znamená, že sa záchranné služby môžu dostať na miesto nehody rýchlejšie ako kedykoľvek pred tým,“ hovorí Mike Mansuetti, prezident spoločnosti Bosch pre Severnú Ameriku. Od polovice budúceho roka bude pohotovostné riešenie IoT dostupné takmer miliónu vodičov v Severnej Amerike a Európe.

IoT na cestách: Bosch predstavuje prepojenú mobilitu zajtrajška

Bosch oslavuje na CES svetovú premiéru s vlastným koncepčným vozidlom kyvadlovej dopravy. Na tomto vozidle spoločnosť predstavuje riešenie pre automatizáciu, konektivitu a elektrifikáciu vozidiel. Umožňuje tak návštevníkom zažiť na vlastnej koži nový druh mobility: prostriedky kyvadlovej dopravy bez vodiča, ktoré už čoskoro budú jazdiť ulicami svetových miest. „Tým prispievame k našej vízii mobility, ktorá je v maximálnej možnej miere bez emisií, bez nehôd a bez stresu,“ hovorí Heyn. Pre takúto mobilitu založenú na kyvadlovej doprave bude Bosch dodávať nielen komponenty a systémy, ale aj celé množstvo služieb mobility, ako sú platformy pre rezervácie, zdieľanie a konektivitu, rovnako ako služby parkovania a dobíjania. Spoločnosť Bosch sa domnieva, že sú tieto prepojené služby nevyhnutným predpokladom pre mobilitu kyvadlovej dopravy zajtrajška. Prognózy pre objem trhu s týmito službami sú tiež značné: zatiaľ čo v roku 2017 to bolo 47 miliárd eur, do roku 2022 to bude podľa odhadov až 140 miliárd eur (zdroj: PwC). Spoločnosť Bosch chce byť toho všetkého súčasťou a jej cieľom je dosiahnuť so svojimi riešeniami dvojciferný rast. Heyn o tom nijako nepochybuje: „V budúcnosti bude každé vozidlo na ceste využívať digitálne služby Bosch. Budeme ich zlučovať do inteligentného, hladko prepojeného ekosystému.“

Jednou z posledných prekážok na zavedenie mobility v kyvadlovej doprave do praxe je automatizácia vozidiel v zložitých mestských prostrediach. Bosch sa domnieva, že odpoveďou na tento problém je partnerstvo: V druhej polovici tohto roka sa San José v kalifornskom Silicon Valley stane pilotným mestom na testovanie služby plne automatizovanej, spoločnej jazdy bez vodiča poskytovanej spoločnosťami Bosch a Daimler. Tri strany už s týmto účelom podpísali vyhlásenie o zámere. Bosch a Daimler majú v úmysle vďaka svojej rozvojovej aliancie zlepšiť toky mestskej dopravy, zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky a zabezpečiť dôležitý stavebný kameň pre dopravu zajtrajška. Ich cieľom je vyvinúť jazdný systém plne automatizovanej jazdy bez vodiča (SAE úroveň 4/5), ktorá je pripravená na výrobu začiatkom budúceho desaťročia.

IoT v domácnosti: prepojené spotrebiče znateľne uľahčujú život svojim majiteľom

Prepojené produkty a služby neuľahčujú život iba na cestách. „Pracujeme na myšlienke prepojenej domácnosti a spotrebičoch, ktoré myslia samostatne a rozumejú tomu, čo používatelia chcú,“ hovorí Heyn. Na veľtrhu CES spoločnosť napríklad prezentovala novú funkciu pre chladničky s prístupom na internet, ktoré rozpoznávajú druhy potravín a poskytujú odporúčania týkajúce sa ich skladovania. Kamera umiestnená vnútri týchto chladničiek automaticky rozpozná asi 60 druhov ovocia a zeleniny a pomocou aplikácie navrhne ideálne miesto na ich uloženie. Výsledkom sú potraviny skladované najlepším možným spôsobom, vďaka čomu zostanú dlhšie čerstvé a nemusia sa tak často vyhadzovať.

Ďalšou novinkou je projektor PAI, ktorý na kuchynskú dosku premieta virtuálne používateľské rozhranie. Integrovaný 3D senzor zachytáva všetky pohyby rúk a umožňuje dotykové ovládanie tohto rozhrania. Týmto spôsobom môžu používatelia pri varení a pečení pohodlne vyberať recepty online a telefonovať cez internet. PAI je navrhnutý špeciálne pre kuchynské prostredie, takže nemusí byť používaný s takou opatrnosťou ako inteligentný telefón alebo tablet. Projektor je možné bezproblémovo ovládať dokonca aj s lepkavými prstami. Premiéra PAI je naplánovaná na február 2019 v Číne, nasledovať bude uvedenie na trh v Spojených štátoch.

Na veľtrhu CES prezentovala spoločnosť Bosch tiež svoju novú robotickú kosačku na trávu s pripojením na internet Indego S+. Ide o jednu z prvých robotických kosačiek na trhu, ktoré umožňujú hlasové ovládanie cez Amazon Alexa. Ide tiež o jedinú robotickú kosačku, ktorá dokáže využívať predpovede počasia na internete na automatické rozhodovanie o tom, kedy bude najlepšie sa nabudúce pustiť do kosenia trávy. Bosch využíva umelú inteligenciu na zlepšenie spôsobu, akým robotická kosačka rozpoznáva prekážky na trávniku pomocou vyhodnocovania dát, ako sú prúd motora, zrýchlenie, otáčky motora a smer. „Používame umelú inteligenciu na to, aby bola starostlivosť o trávnik ešte jednoduchšia a pohodlnejšia. Našou víziou je Indego, ktorá sa prispôsobí svojej záhrade a dokáže sa tak vždy dokonale postarať o kosenie trávnika,“ uvádza Heyn.

IoT #LikeABosch: Bosch spúšťa digitálnu IoT kampaň

Na veľtrhu CES 2019 spoločnosť Bosch tiež prvýkrát predstavila svoju novú IoT image kampaň. Hlavným pilierom kampane je hiphopový videoklip, ktorého protagonista je používateľ IoT, ktorý je vždy nad vecou. So svojou kampaňou „Like a Bosch“, ktorá predstavuje pre spoločnosť založenú v roku 1886 úplne nebývalé poňatie, vstupuje Bosch na nové územie. Reklamná kampaň využíva existujúcu sériu videí a mémov „like a boss“, ktoré sa na internete stali virálnymi a majú desiatky miliónov kliknutí. Protagonistami týchto videí sú bežní ľudia, ktorí predvádzajú nezvyčajné kúsky, pôsobivé atletické výkony alebo sa s nebývalou obratnosťou dostávajú von z chúlostivých situácií. Firemná kampaň „Like a Bosch“ pozmenila pár písmen a rozhýbala tak tento internetový fenomén. Mladík vo videu Bosch má za všetkých okolností situáciu pod kontrolou vďaka prepojeným riešeniam od spoločnosti Bosch. S inteligentným telefónom v ruke ovláda uvoľnene, dôvtipne a sebaisto svoje auto, kosačku na trávu alebo kávovar – riadi veci„like a Bosch“.

Kontakt pre novinárov:

Melita Delic, Tel.: +49 711 811-48617, E-mail: Melita.Delic@de.bosch.com
Trix Böhne, Tel.: +49 30 32788-561, E-mail: Trix.Boehne@de.bosch.com
Irina Ananyeva, Tel.: +49 711 811-47990, E-mail: Irina.Ananyeva@de.bosch.com
Jörn Ebberg, Tel.: +49 711 811-26223, E-mail: Joern.Ebberg@de.bosch.com
Annett Fischer, Tel.: +49 711 811-6286, E-mail: Annett.Fischer@de.bosch.com
Briela Jahn, Tel.: +49 711 811-6285, E-mail: Briela.Jahn@de.bosch.com

Tags: Internet vecí, umelá inteligencia, CES, IoT, AI

Bosch Group je vedúcim medzinárodným dodávateľom technológií a služieb. Spoločnosť celosvetovo zamestnáva približne 410 000 zamestnancov (stav k 31. 12. 2018). Podľa predbežných údajov dosiahol predaj firmy za rok 2018 hodnotu 77,9 miliardy eur. Činnosť Bosch Group sa člení do štyroch obchodných oblastí: Mobility Solutions, Priemyselná technika, Spotrebný tovar a Energetika a technika budov. Ako popredná spoločnosť v oblasti Internetu vecí, Bosch ponúka inovatívne riešenia pre inteligentné domácnosti, inteligentné mestá, prepojenú mobilitu a prepojený priemysel. Využíva svoje znalosti senzorových technológií, softvéru a služieb, taktiež svoj vlastný IoT cloud k tomu, aby zákazníkom ponúkol prepojené riešenia naprieč oblasťami – a to z jediného zdroja. Strategickým cieľom Bosch Group je prinášať inovácie pre prepojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celom svete vďaka výrobkom a službám, ktoré sú inovatívne a vzbudzujú nadšenie. Stručne povedané, Bosch vytvára technológie, ktoré sú „Stvorené pre život“.

Bosch Group zahŕňa spoločnosť Robert Bosch GmbH a viac ako 440 dcérskych a regionálnych spoločností vo vyše 60 krajinách sveta. Po započítaní predajných a servisných partnerov pokrýva globálna vývojárska, výrobná a obchodná sieť spoločnosti Bosch takmer všetky krajiny. Základom pre ďalší rast firmy je jej sila inovácií. Bosch v oblasti výskumu a vývoja zamestnáva 69 500 ľudí v 125 lokalitách po celom svete.

Spoločnosť založil v roku 1886 v Stuttgarte Robert Bosch (1861–1942) ako „dielňu pre jemnú mechaniku a elektrotechniku“. Obchodno-právna štruktúra spoločnosti Robert Bosch GmbH zaisťuje podnikateľskú samostatnosť Bosch Group. To umožňuje spoločnosti dlhodobo plánovať a investovať do dôležitých podnikateľských zámerov pre zabezpečenie budúcnosti. 92 % majetkových podielov spoločnosti Robert Bosch GmbH vlastní charitatívna nadácia Robert Bosch Stiftung GmbH / Nadácia Roberta Boscha. Väčšinové hlasovacie práva sú v rukách spoločnosti Robert Bosch Industrietreuhand KG, ktorá má zároveň tiež právo vykonávať funkciu spoločníkov. Ostatné podiely a hlasovacie práva majú členovia rodiny Boschových a Robert Bosch GmbH.

Viac informácií na www.bosch.com, www.bosch.sk, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.sk, twitter.com/BoschPresse.

Stále hľadáte niečo?