Suche

Lepšia ako pár očí: Bosch kamera s umelou inteligenciou pre asistenčné systémy pre vodičov a automatizované riadenie

Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Bosch usiluje o vedúce postavenie na trhu kamerovej techniky

  • Harald Kröger: „Chceme z auta urobiť lepšieho vodiča, než je človek.“
  • Kamera Bosch spája dohromady hneď niekoľko spôsobov pre spoľahlivé rozpoznávanie objektov.
  • Umelá inteligencia navrhnutá spoločnosťou Bosch: kamera vylepšuje už existujúce asistenčné systémy vo vozidlách a rozširuje ich spektrum použitia.

Stuttgart/Yokohama – Automatizované riadenie postupne poskytuje vodičovi stále viac a viac pomoci. Cieľom je, aby vozidlo mohlo prevziať úplnú kontrolu. „Chceme, aby boli autá lepšími vodičmi ako sú ľudia a zvyšovať tak bezpečnosť na cestách. Technika preto musí pracovať spoľahlivejšie než človek,“ hovorí člen predstavenstva spoločnosti Bosch Harald Kröger. To predstavuje veľkú výzvu, hlavne v rámci vnímanie okolia. Len vtedy, keď automatizované vozidlo v každom okamihu spoľahlivo rozozná, čo sa deje v jeho okolí, môže zvoliť správnu a predovšetkým bezpečnú jazdnú stratégiu. Pri vnímaní okolia vsádza Bosch na rôzne princípy senzorov, okrem iného, na ultrazvukovú, radarovú a video techniku. Pokiaľ ide o konštrukciu a fungovanie, kamery sa čo najviac približujú ľudskému oku, a predstavujú tak neoceniteľný prínos pre automatizované riadenie. V súčasnosti už tiež zohrávajú kľúčovú úlohu v prípade asistenčných systémov pre vodičov. Spoločnosti Bosch sa teraz podarilo pozdvihnúť kamerovú techniku v automobile na novú úroveň. Nová technika Bosch sa bude v prvých vozidlách používať už v roku 2019. Vďaka kombinácii spojenie hneď niekoľkých spôsobov k rozpoznávanie objektov a umelej inteligencie bude vnímanie okolia výrazne spoľahlivejšie a doprava na cestách bezpečnejšia. Bosch tak usiluje o vedúce postavenie na trhu a chce v oblasti kamerovej techniky udávať krok.

Medzi videním a vnímaním existuje u človeka veľký rozdiel

Vozidlá s asistenčnými systémami, automatickým núdzovým brzdením a možnosťou automatizované jazdy, musia byť schopné vidieť všetky objekty vo svojom okolí. Navyše musia bleskovo rozpoznať, či a ktoré objekty sú pre nich a pre ich vlastnú jazdnú stratégiu relevantné. Rovnako rýchlo musí auto rozpoznať, a teda vnímať, ako na relevantné objekty zareagovať. Má brzdiť, vyhýbať sa, alebo môže pokračovať v jazde? Na rozdiel od ľudského oka bola nová monovideokamera MPC3 od spoločnosti Bosch optimalizovaná na zvládanie takýchto rozhodnutí. Videnie a vnímanie sú totiž pre nás ľudí dve rôzne veci. Aj keď sú naše oči bezpochyby zázrakom prírody, máme svoje slabé miesta vo vizuálnom vnímaní: len preto, že niečo vidíme, to ešte neznamená, že to tiež rozpoznáme, a teda vnímame. Napríklad mnoho účastníkov dopravných nehôd po kolízii uvádza, že sa síce pozreli smerom k druhému účastníkovi nehody, ale nevšimli si ho. Odhaduje sa, že tento jav sa vzťahuje až na 50 percent nehôd na cestách. Nová kamera Bosch ľudské oko v tomto bode predstihla aj preto, že sa neunaví, a aj po niekoľkohodinovej jazde funguje stále tak, ako pri prvom kilometri.

Technológia Bosch umožňuje nové a vylepšené systémy asistencie vodiča

Najväčším plusom nové technológie je spoľahlivé rozpoznávanie objektov - vďaka spojeniu hneď niekoľko spôsobov rozpoznávania. Využíva sa pritom, okrem iného, tiež umelá inteligencia: inžinieri zo spoločnosti Bosch prispôsobili kameru, aby spoľahlivo rozpoznala, či je krajnica zjazdná alebo nie, a to napríklad aj keď na vozovke chýba značenie jazdných pruhov. Inteligencia kamery je založená na know-how spoločnosti Bosch a je integrovaná do čipu japonskej firmy Renesas, známeho ako V3H. Zlepšuje tiež už existujúce asistenčné systémy pre vodičov a rozširuje spektrum ich použitia. Napríklad by mohlo dôjsť k zlepšeniu automatických systémov núdzového brzdenia a tým k zamedzeniu stretu vozidla s rôznymi druhmi zvierat. Navyše sa zvyšuje spoľahlivosť pri začatí núdzového brzdenia, pretože kamera dokáže vnímať aj horšie viditeľných chodcov. Z inovácie Bosch profituje aj dopravné značenie. Nová kamera Bosch dokáže vďaka optickému rozpoznávaniu znakov spoľahlivo prečítať text alebo čísla na dopravných značkách a informácie odovzdať vodičovi zobrazením na palubnej doske.

V internej súťaži „Bosch Innovation Award“ získala nová kamera s umelou inteligenciou prvú cenu.

Fotografie:

#2719170, #2719173

Kontakt pre novinárov:

Inga Ehret
Tel.: +49 711 811-16476
Twitter: @BoschPresse

ZAŽITE BOSCH NA IAA 2019 vo Frankfurte nad Mohanom: vnímať mobilitu a urobiť ju čo možno najbezpečnejšiu, bezemisnú a strhujúcu – to je cieľ spoločnosti Bosch. Z technického hľadiska chce tento poskytovateľ technológií a služieb dosiahnuť tieto ciele prostredníctvom personalizácie, automatizácie, konektivity a elektrifikácie. Na IAA 2019 prezentuje Bosch svoje najnovšie riešenia, vďaka ktorým bude cestná doprava bezpečnejšia a efektívnejšia, sprístupnia mobilitu na vyžiadanie a automobily premenia na osobných asistentov.

TLAČOVÁ KONFERENCIA BOSCH: utorok, 10. septembra 2019, 12:55 až 13:15 hod. (miestneho času): s Dr. Volkmarom Dennerom, predseda predstavenstva spoločnosti Bosch, a Dr. Stefanom Hartungom, predsedom obchodnej oblasti Mobility Solutions, vo veľtržnom stánku Bosch v hale 8.

SLEDUJTE Bosch IAA 2019 highlights na adrese www.bosch-iaa.com a na Twitteri: #BoschIAA

Tags: IAA 2019, IAA, kamera, AI

Mobility Solutions je najväčšou obchodnou oblasťou Bosch Group. Jej predaj za rok 2018 dosiahol čiastku 47,6 miliardy eur, čo zodpovedá podielu 61 percent na celkovom predaji skupiny. Vďaka tomu je Bosch Group jedným z najväčších dodávateľov automobilového priemyslu. Mobility Solutions sleduje víziu mobility, ktorá je bez nehôd, bez emisií a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastiach automatizácie, elektrifikácie a konektivity. Pre zákazníkov sú tak výsledkom integrované riešenia mobility. Medzi hlavné obchodné oblasti patria: vstrekovacia technika a vedľajšie agregáty pre spaľovacie motory, rozmanité riešenia pre elektrifikáciu pohonu, bezpečnostné systémy pre automobily, asistenčné systémy a funkcie pre automatizovanú jazdu, technika pre užívateľsky prívetivé informačné a zábavné systémy a komunikácia presahujúca rámec vozidla, servisné koncepty, ako i technika a služby pre obchod s motorovými vozidlami. Bosch priniesol dôležité inovácie v automobilovej technike, napríklad elektronické ovládanie motoru, stabilizačný systém ESP alebo systém priameho vstrekovania nafty common rail.

Bosch Group je vedúcim medzinárodným dodávateľom technológií a služieb. Spoločnosť celosvetovo zamestnáva približne 410 000 zamestnancov (stav k 31. 12. 2018). Predaj firmy za rok 2018 dosiahol hodnotu 78,5 miliardy eur. Činnosť Bosch Group sa člení do štyroch obchodných oblastí: Mobility Solutions, Priemyselná technika, Spotrebný tovar a Energetika a technika budov. Ako popredná spoločnosť v oblasti Internetu vecí, Bosch ponúka inovatívne riešenia pre inteligentné domácnosti, inteligentné mestá, prepojenú mobilitu a prepojený priemysel. Využíva svoje znalosti senzorových technológií, softvéru a služieb, taktiež svoj vlastný IoT cloud k tomu, aby zákazníkom ponúkol prepojené riešenia naprieč oblasťami – a to z jediného zdroja. Strategickým cieľom Bosch Group je prinášať inovácie pre prepojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celom svete vďaka výrobkom a službám, ktoré sú inovatívne a vzbudzujú nadšenie. Stručne povedané, Bosch vytvára technológie, ktoré sú „Stvorené pre život“. Bosch Group zahŕňa spoločnosť Robert Bosch GmbH a viac ako 460 dcérskych a regionálnych spoločností vo vyše 60 krajinách sveta. Po započítaní predajných a servisných partnerov pokrýva globálna vývojárska, výrobná a obchodná sieť spoločnosti Bosch takmer všetky krajiny. Základom pre ďalší rast firmy je jej sila inovácií. Bosch v oblasti výskumu a vývoja zamestnáva 68 700 ľudí v 130 lokalitách po celom svete.

Viac informácií na www.bosch.com, www.bosch.sk, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.sk, www.twitter.com/BoschPress.

Stále hľadáte niečo?